Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Πανεπιστήμιο Κρήτης
- office
- Γραφείο 202, Κτήριο Διοίκησης ΙΙ
- τηλέφωνο
- +30 2810545102
- katsampoxaki@uoc.gr
Η Δρ. Κάλλια Κατσαμποξάκη-Hodgetts είναι ερευνήτρια στην εκπαίδευση γλωσσών, στους γραμματισμούς και πολυγραμματισμούς, με εικοσαετή διδακτική εμπειρία στην Επικοινωνία της Επιστήμης και τη Συγγραφή Τεχνικών και Επιστημονικών Κειμένων στο Πανεπιστήμιο Κρήτης. Από το 2024 είναι Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Τμήμα Παιδαγωγικού Δημοτικής Εκπαίδευσης, όπου ερευνά τους πολυγραμματισμούς και την πολυτροπικότητα στην εκπαίδευση των Φυσικών Επιστημών, υπό την επίβλεψη του Καθηγητή Αναστάσιου Εμβαλωτή.
Το ερευνητικό της έργο εστιάζει στη σχεδίαση διδακτικών σεναρίων για τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό, με ή χωρίς τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης, με στόχο την καλλιέργεια πολυγραμματισμών, επιστημονικού γραμματισμού και ενεργού πολιτειότητας.
Έχει συγγράψει τα βιβλία:
- Διαμορφώνοντας τη Μάθηση του Μέλλοντος: Εκπαιδευτική Αξιολόγηση και Σχεδιασμός Συμπεριληπτικού Βιωμένου και Δημοκρατικού Αναλυτικού Προγράμματος (Δίσιγμα, 2025),
- Διδακτική για την Καλλιέργεια Γραμματισμών και Πολυτροπικότητας (συν-συγγραφή με τους B. Cope & M. Kalantzis, Δίσιγμα, 2024), καθώς και πανεπιστημιακά εγχειρίδια για τη διδασκαλία της Αγγλικής στην Επιστήμη (Χημεία, Βιολογία, Μαθηματικά).
Είναι ιδρύτρια και Επιστημονικά Υπεύθυνη του Διεθνούς Συνεδρίου EAP Crete, θεσμού αφιερωμένου στην Αγγλική για Ακαδημαϊκούς Σκοπούς (EAP) και την Επικοινωνία της Επιστήμης, και έχει ενεργό ρόλο σε ευρωπαϊκά προγράμματα όπως τα INGENIUM και COALITION Erasmus+, στα οποία προωθεί τη Συμπεριληπτική και Φοιτητοκεντρική Παιδαγωγική (Inclusive Student-Centred Pedagogy) στην Ανώτατη Εκπαίδευση.
Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν:
- Πολυγραμματισμούς και Μάθηση μέσω Σχεδιασμού
- Πολυτροπική και ψηφιακά διαμεσολαβημένη μάθηση
- Συμπεριληπτικό και βιωματικό αναλυτικό πρόγραμμα
- Εκπαίδευση πολιτειότητας μέσω των Φυσικών Επιστημών
- Τεχνητή Νοημοσύνη και αναστοχαστικές διδακτικές πρακτικές.
Selected Publications
- (2024) Teaching Literacies and Multimodality; a reflexive and transformative approach in the digital era. Disigma Publications. Greece.
- (2024) Graphical abstracts’ pedagogical implications: Skills & challenges in visual remediation. English for Specific Purposes.
- (2023) Multimodal remediation of research articles through infographics and graphical abstracts. Journal: Communication Teacher (RCMT)
- (2023) Developing Academics’ Pedagogical Acuity. Proceedings of 1st International Conference on Higher Education pedagogy and Faculty development, University of Crete, Rethymnon. Retrieved from https://tott.uoc.gr/conference/ proceedings-2023/
- (2023) Πανεπιστημιακή Αγωγή και Διδακτική Μεθοδολογία στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Disigma Publications. Greece. [Open Access]
- (2022) The emergence of a new inclusive meta-scientific genre; ‘the Bigger Picture’, Journal of English for Academic Purposes, 57, 101114
- (2020) Multicomponent Reactions: “Kinderleicht”; Active Learning for Chemistry students, Journal of Chemical Education, 97 (10), 3739-3745
- (2022) The ‘naked’ syllabus as a model of faculty development: is this the missing link in Higher Education?, International Journal for Academic Development,
- (2019). Chapter 9: IBSE Training Feedback and Its Impact on the Design of the Next Training Program: Insights for Trainers. In Bevins, S., Lehane, L. and Booth J. (2019) Comparative Perspectives on Inquiry-Based Science Education. IGI Global.
