Τμήμα Επιστήμης & Μηχανικής Υλικών

Διδάσκων

Προαπαιτούμενα μαθήματα

Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα για αυτό το μάθημα

Διδασκόμενη ύλη

  • Καινοτομία και χαρακτηριστικά νεοφυούς επιχειρηματικότητας,
  • Γεωγραφική, κοινωνική, πολιτισμική και οικονομική εγγύτητα – τοπικά συστήματα καινοτομίας – τεχνολογικά πάρκα και τεχνοκοιτίδες – επιχειρηματικοί επιταχυντές,
  • Επιχειρείν, παγκόσμια σύγχρονα διακυβεύματα και βιώσιμη ανάπτυξη,
  • Κοινωνική οικονομία και επιχειρηματικότητα,
  • Νέες τεχνολογίες και ιδιωτικές επενδύσεις,
  • Από την ιδέα στην επιχείρηση,
  • Βασικά στοιχεία επιχειρηματικού σχεδίου,
  • Στοιχεία μάρκετινγκ,
  • Πηγές και αναζήτηση χρηματοδότησης.

Ιστοσελίδα μαθήματος

Το eclass του μαθήματος.

Μαθησιακά αποτελέσματα

Οι φοιτητές με το πέρας του μαθήματος αναμένεται

  • Να μάθουν ποια είναι τα χαρακτηριστικά του επιχειρηματία και ποια η τυπολογία των επιχειρηματιών.
  • Να κατανοήσουν πώς η καινοτομία οδηγεί στο σχεδιασμό νέων προϊόντων για να διαφοροποιηθούν οι επιχειρήσεις από τον ανταγωνισμό.
  • Να κατανοήσουν πώς η γεωγραφική, κοινωνική, πολιτισμική και οικονομική εγγύτητα, η συμμετοχή στη κοινωνική δικτύωση και στα συστήματα καινοτομίας βοηθούν στη γέννηση καινοτομιών και νέων προϊόντων.
  • Να κατανοήσουν πώς οι κοινωνικές επιταγές και οι μεγάλες ανελαστικότητες του σύγχρονου κόσμου, όπως αυτή της κλιματικής αλλαγής, δημιουργούν την απαίτηση σχεδιασμού των επιχειρήσεων βάσει των αρχών της βιώσιμης ανάπτυξης.
  • Να μάθουν πώς σχεδιάζουμε μια επιχείρηση και πώς αναζητούμε πηγές χρηματοδότησης.

Το μάθημα σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων Δια Βίου Μάθησης είναι επιπέδου 6 ως μάθημα πρώτου κύκλου σπουδών.

Μέθοδοι Aξιολόγησης

Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται με

  1. Την ενεργό συμμετοχή τους στις διαλέξεις του μαθήματος,
  2. Την εκπόνηση γραπτής μελέτης σχετικής με το αντικείμενο του μαθήματος,
  3. Τη συνοπτική παρουσίαση της γραπτής μελέτης τους, ως σαν να παρουσίαζαν αυτή σε επενδυτή (pitching simulation to investors)
  4. Τη γραπτή εξέτασή τους στα ελληνικά, που περιλαμβάνει συνδυασμό:
    • Ερωτήσεων με επιλογή πολλαπλών απαντήσεων,
    • Ανάπτυξης θεμάτων.

Οι φοιτητές έχουν το δικαίωμα να δουν το γραπτό τους μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων βαθμολόγησης και να υποβάλουν ερωτήσεις.

Βιβλιογραφία

  • Andrew Metrick, Ayako Yasuda Venture Capital and the Finance of Innovation, ISBN-13: 978-0470454701.
  • Handbook of Entrepreneurship Research: An Interdisciplinary Survey and Introduction, Springer New York Dordrecht Heidelberg London, ISBN 978-1-4419-1190-2.
  • Το Εγχειρίδιο του μικρού και μεσαίου επιχειρηματία – Πρακτικός οδηγός για μια κερδοφόρα μικρή και μεσαία επιχείρηση, Νίκος Ε. Σκουλάς, Εκδόσεις NSA, ISBN: 960406276X.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  • Harvard Business Review,
  • Journal of Business Venturing,
  • Journal of Business Research,
  • Strategic Entrepreneurship Journal,
  • Journal of Technology Management Innovation.
Τύπος Επιλογής
Εξάμηνο Ζ
ECTS 5
Εβδομαδιαίες Ώρες Διδασκαλίας 4
Γλώσσα

Περιεχόμενα